HELLUNTAIKIRKKO
Yhteiskuntasuhteet

Osana yhteiskuntaa

Yhteiskuntasuhteet

Helluntaikirkko edustaa laajasti ja monipuolisesti helluntailiikettä ja sen seurakuntia yhteiskuntasuhteissa. Tämä tapahtuu osaksi yhteistyöjärjestöjen kautta ja osaksi suoraan yhteiskunnan instituutioiden kanssa.

Yhteiskuntasuhteissa tärkeässä roolissa ovat yhteydenpito valtioneuvoston ministeriöiden ja niiden alla toimivien virastojen kanssa. Käytännössä suhteiden hoitaminen merkitsee muun muassa lausuntoja, kannanottoja, tapaamisia ja työryhmiä. Erityisen tiivistä yhteistyö on Maahanmuuttoviraston, Ruokaviraston, Rikosseuraamusviraston ja Opetushallituksen kanssa.

Yhteiskuntasuhteisiin kuuluvat myös erilaiset kansalaisjärjestöt ja yhdistykset. Helluntaikirkko tekee yhteistyötä muun muassa Uskontojen uhrien tuki ry:n kanssa. Uskontojen uhrien tuki ry tekee työtä hengellisen väkivallan uhrien hyväksi ja sen torjumiseksi. Helluntaikirkko käy säännöllisesti keskusteluja yhdistyksen kanssa sekä osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun hengellisen väkivallan torjumiseksi.

Yhteiskuntasuhteiden hoitamiseen Helluntaikirkolla on käytettävissä monialainen asiantuntija- ja työryhmien verkosto, joka hoitaa yhteiskuntasuhteita Helluntaikirkon antamilla valtuuksilla.