Johtava pastori Seinäjoen Helluntaiseurakuntaan | Haku avoinna 15.12.2024 asti

Pitkäaikaisen ja pidetyn pastorin eläköitymisen johdosta Seinäjoen Helluntaiseurakunta hakee johtavaa pastoria toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen 1.9.2025 alkaen.

”Haluamme kutsua työyhteyteen johtavaa pastoria, joka on valmis johtamaan Seinäjoen Helluntaiseurakuntaa rukoillen, Raamatulle uskollisesti ja palvellen – niin, että voimme seurakuntana tehdä Jeesuksen nimeä tunnetuksi Seinäjoella ja maailmalla.”

Tulevalta pastorilta odotamme:

* Kykyä johtaa 1500-jäsenistä Seinäjoen Helluntaiseurakuntaa, sen sadoista vapaaehtoisista ja kahdeksasta työntekijästä koostuvaa organisaatiota ja toimintaa yhdessä johtoryhmän kanssa,
* Hyviä vuorovaikutus- ja esiintymistaitoja sekä yhteistyökykyä,
* Helluntaiherätyksen teologian omaksumista ja hyvää Raamatun tuntemusta,
* Hyvämaineisuutta, aktiivista henkilökohtaista rukouselämää ja luotettavaa todistusta,
* Osoitettua kykyä hyvään henkilöstöjohtamiseen.

Keitä me olemme ja mihin kutsumme mukaan?

Seurakunnan strategian mukaan olemme 1. Raamatulle uskollinen, 2. Pyhälle Hengelle tilaa antava, 3. Rukouksen voimaan luottava, 4. Evankeliumia esillä pitävä ja 5. Lämminhenkinen ja palveleva, yli 1500-jäseninen seurakuntaperhe Seinäjoella, Etelä-Pohjanmaalla.

Seinäjoen Helluntaiseurakunnalla on valtakunnallista ja kansainvälistä tunnettuutta helluntailiikkeen sisällä aktiivisena ja ennakkoluulottomana  näkyseurakuntana ja erilaisten tapahtumien järjestäjänä.

”Haluamme olla valmiina herätykseen. Haluamme auttaa ja kannustaa seurakuntalaisia syvempään Jeesuksen tuntemiseen ja uskon todeksi elämiseen arjen keskellä. Haluamme, että seurakunta on ulospäinsuuntautunut ja kutsuu kotiin pitäen oven auki ja kynnyksen matalana. Haluamme olla seurakuntana ihmisten tukena eri elämäntilanteissa.”

Tähän tehtävään haemme johtavaa pastoria. Olisitko sinä etsimämme henkilö?

Odotamme kirjallisia, vapaamuotoisia hakemuksia 15.12.2024 mennessä. Hakijoita voidaan huomioida myös oman suostumuksen perusteella. Hakemuksia tai hakijoita ei tulla julkaisemaan. Tällä haluamme kunnioittaa hakijoiden yksityisyyttä ja korostaa prosessin luottamuksellisuutta.

Tavoitteena on saada valintaprosessi päätökseen huhtikuun loppuun mennessä 2025. Täten toivomme, että uudella johtavalla pastorilla olisi valmius aloittaa tehtävässään 1.9.2025 alkaen.

Lisätietoja: Sami Pakkala, vanhimmiston puheenjohtaja, 040 511 5007, sami.pakkala@fimnet.fi

Seinäjoen Helluntaikirkko, Vellamonrinne 1, 60220 Seinäjoki